FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Nowe jednostki i nowe zasady Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
wychwa
King Kong



Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 2158
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 12:59, 29 Sty 2013 Powrót do góry

Czekamy na info ;]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bercik
S.P.A.M.E.R



Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 1726
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Racibórz

PostWysłany: Wto 18:47, 29 Sty 2013 Powrót do góry

Wiem wiem,Moge tylko narazie powiedzieć iz Forsakeni I rydwan(jeden bo dołączone jest zwierzątko które będzie dostępne tylko w specjalach)będą w Corach i że Vortex Beast tworzy spawny.Czyli takie suche plotki potwierdzane Przez BP,strasznie jaram się podręcznikiem nowym i kupuje zaraz jak bedzie w Polsce.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jendrusi7
S.P.A.M.E.R



Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 1715
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Racibórz

PostWysłany: Wto 19:26, 29 Sty 2013 Powrót do góry

Zaraz jak będzie w Polsce, czy po polsku?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Radzio
Giermek



Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 986
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Racibórz/Markowice

PostWysłany: Wto 20:40, 29 Sty 2013 Powrót do góry

Premiera oficjalna nowego WoChu jest 02.02, czyli w tą sobotę a Polskiego AB to najszybciej za pół roku, z tym że Emp jeszcze nie ma AB PL, więc to pół roku to taka bardzo optymistyczna data.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wychwa
King Kong



Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 2158
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:40, 29 Sty 2013 Powrót do góry

Robercik jak coś to ci przetłumaczymy ;] ja nie mogłem wytrzymać do polskiej wersji ;]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bercik
S.P.A.M.E.R



Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 1726
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Racibórz

PostWysłany: Wto 21:46, 29 Sty 2013 Powrót do góry

Kupuje angielski Filip pomoże mi w tłumaczeniu,po prostu nie da się wytrzymać jestem u śostry zadłużony 150 zł na ten podręcznik tylko musze jej minecrafta ściągnąć to mi pozyczy:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jendrusi7
S.P.A.M.E.R



Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 1715
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Racibórz

PostWysłany: Wto 21:51, 29 Sty 2013 Powrót do góry

Hehe, spoko spoko, angielski to tu wszyscy znają, a jak polegniemy to do Knurka się zwrócimy o pomoc


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Slayer
S.P.A.M.E.R



Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 1396
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 1:31, 30 Sty 2013 Powrót do góry

chyba będę miał robotę nie długo więc sobie kupie AB nowe jak gazety


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wychwa
King Kong



Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 2158
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:08, 30 Sty 2013 Powrót do góry

Pisz składniej ...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Radzio
Giermek



Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 986
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Racibórz/Markowice

PostWysłany: Śro 23:36, 30 Sty 2013 Powrót do góry

50 Great weapon, Khorne Marauders with full command are 580 points, a massive 11 points per model, they do however retain their statline, and flails are 2 points as 3 points to great weapons

Now on the more mundane things that have changed.

Mark of Khorne; frenzy
Mark of Tzeentch; +1 ward save
Mark of Slaanesh; Auto pass fear, terror and panic
Mark of Nugrle; Flat -1 to hit in close combat

Marks on a per model basis, usually 2 points per model, slaanesh is generally 1 ppm

Mutant regen is gone (except throgg), and troll vomit is no longer magical, same cost

Chaos ogres gain impact hits

Dragon ogres gain halberd option 60 points per model

Forsaken are basically the same, same point cost, with a chart of rollable USR, ranging from asf, poison, etc
MofK on Forsaken is hatred, MofS is Swiftstride

Eye of the gods are all stat increases, except for 12 which turns characters, and chosen champ into Daemon Prince, units gain stubburn

Valkia always gets +1 S when she rolls on eye of the gods

Sigvald always rolls +1 A on eotgs, and gained T5

Chaos warriors same statline 14 ppm, halberd 3 points great weapon 3 points, shield 1 point

Warhounds true core, poison attacks 1 ppm, swift stride 2 ppm, 6+ scaly skin 1ppm

Chariots as normal 110 points true core

Shaggoth 215

Hellcannon gains 5+ ward, and magical attacks 210, everything else is the same

Chaos lord stays the same, mounts change a little manticore for example is 150, and marks are somewhat cheaper, mundane gear drops in price

Chaos sorcerers 110 points, lores as rumoured, same statline

Daemon Princes!!!

A wait for it... Mazing.

Chaos lord statline, ws9, S6, 5+ ward, Magical attacks, Unbreakable , must take a mark Khorne is +1s on charge, Nurgle is -1 to hit, Slaanesh is armour piercing?, and Tzeentch is re-roll 1's on ward and channel attempts

235 no wings, 40 for wings, 20 for chaos armour, 20 for 5+ scally skin, 25 points of magic gear, 100 points of Gifts, all sorts of cool gifts flaming attacks, poison attacks, a cool double strength half attacks one, 1 for each god, etc, all are really cool, and reasonably priced at first glance.

New stuff:

Chimera 230, SofM stats with a 4+ armour, for 15 points gains regeneration, for 20 points gains s4 flaming breath weapon, tail attack has rules d3 attacks that are +1 to hit in rear

Slaughterbrute is basically just a attack machine, bound uses are lord or hero ws, and opperates as normal (S7 or 6 can't rememeber exactly can check later, t6, 4+ armour) or can be unbound in which case its frenzied (which it can't lose), and Random movement 2d6, can buy 2 more s5 attacks (220 if I remember correctly)

Hentical beast, less killy bound spell's effect is roll a d6, 1-5 are d6 T test + effect, 6 is whole unit + effect.

On Magic really great spells basically all made to turn the army into a killing machine, some of my favorites are 2 slaanesh spells 2 and 6 are hexes that give the unit ASL, and random movement d6, Treason is no inspiring presences or hold your ground, Phantasmagoria and Pavane, are both there. Nurgle has a lot of spells that are hexes and augments depending on who you use them on. Curse of the leper gives +d3 T to allies or -d3 to enemies. None are AoE if I recall correctly. Gateway on a 10+ for S is 3d6 hits, instead of 2d6

Skullcrushers get regular MC stats, Juggers have 3 attacks at s6 on the charge, Riders buy lances for 3 or EW for 5. Juggers have magical attacks and are only +2 to armour. Price increase to 75 points base.

Juggers are T4, 3 wounds

Daemonswords is gone, Magic items are if I recall correctly, Hellfire sword, Sword of change, The nurgle mace, helm of many eyes is now armour, a slaanesh item that gives you an additional attack for every wound you cause (might be a gift actually), The chalice is pretty meh to be honest.

Eye of the gods is all stat increases +1 bs is 3, +1 attack, +1s, +1 I, etc. Chosen before game roll, get to roll 3d6 and remove on die.

Gifts are mostly pretty cheap, there is one where you trade your attacks for double strength, flaming +5 ward against flaming, poison + 5 ward against poison, scally skin, third eye is back but it doesn't steal spells, an item that gives you +1 spell and +1 to channel.

Oh glean magic, lore of tzeentch, your oppenent loses a wizard level, and a randomly determined spell, which you then gain.

War shrine is a bound spell, chariot with no impact hits, and doesn't take dangerous terrain or have swift stride

d3 units are given a roll on eotg.

Banner of rage is mofK only makes frenzy unlose able, if a character with the banner joins a unit they gain frenzy,I'm pretty sure blasted standard is also there can't recall all what it did to be honest.

There is a slaanesh banner or item that lets the unit roll 1d6 for Ld.

Oh giant is much cheaper, and mark of Slaanesh is +1 I

Throgg still let Trolls be core.

Several god specific gifts and items

I've double check warshrine. It gives a 3d6 roll and you remove the die you want. For example if you roll 2-3-5 you can have 7, 5, or 8 result. Which means unless you roll triple ones you aren't going to see insanity which still functions the same.

Puppet gone.

Also if I haven't mentioned Eye of the gods blessings stack.

DP can be lvl 4's

Tzeentch lore:
d6 s6 hits is sig
treason; is no IP or Hold your ground
Bolt of change is d6+ (3 or 4) pierces ranks, no armour
Gateway is 2d6 hits at 2d6 S, on s10+ it does 3d6 hits, remove unit is gone


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jendrusi7
S.P.A.M.E.R



Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 1715
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Racibórz

PostWysłany: Czw 0:19, 31 Sty 2013 Powrót do góry

Cytat:
Puppet gone

Hehe, dla niektórych to pewnie fajnie, ale ja i tak nie mam magów, a przy mnie Bercik się nie wysadza...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bercik
S.P.A.M.E.R



Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 1726
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Racibórz

PostWysłany: Czw 0:25, 31 Sty 2013 Powrót do góry

Połowy i tak z tego nie rozumiem ale kilka wzmianek napewno jest ciekawych:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bercik
S.P.A.M.E.R



Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 1726
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Racibórz

PostWysłany: Pią 17:03, 01 Lut 2013 Powrót do góry

tomekjar napisał(a):
Jako, że stałem się (nie)szczęśliwym posiadaczem Księgi Armii Wojowników Chaosu postaram się podzielić wrażeniami i opisać co tam jest. Dokładnych kosztów punktowych nie będę podawał, żeby nie było, że podręcznik dyktuję

Zacznijmy od zasad armijnych:
- NA MINUS: Zniknęła zasada armijna, czyli przerzutów paniki już nie mamy.
- NA MINUS: Tabelka Oka Bogów zmieniła się znacznie, ale chyba na gorsze. Pechowiec oprócz głupoty może zostać Spawnem (model, który miał takie nieszczęście jest traktowany jak zabity, spawn na pocieszenie), można dostać +1 BS, +1 Inicjatywy. Bonusy się kumulują. Nawet najlepszy rezultat, czyli zamiana w Demoniczne Książęcie sprawia, że model, który się zamienił traktowany jest jako zabity. Rzuca się po zabiciu kogoś w challangu bądź po zabiciu monstera. Czyli każdy po prostu odmówi i tak naprawdę rzucamy tylko po zabiciu monsterów...
- NA PLUS: Znamiona Chaosu są takie jak kiedyś oprócz Nurglowego, który daje -1 do trafienia w model nasz w walce wręcz. Co ciekawe i bardzo pozytywne bohater z markiem nie może wejść do oddziału z innym markiem, ani też do oddziału bez marka, w którym jest bohater z innym markiem. Koniec przyjaźni między czterema potęgami! Dodatkowo za marki płaci się per model, a nie per oddział, co tez jest fajne.

Następnie Domeny Magii Chaosu:
- NA MINUS: Domena Tzeentcha. Atrybut Domeny to dodatkowy PD za każdą szóstkę rzuconą podczas rzucania czaru dodawany po wykonaniu efektów czaru. Zerówka to stara jedynka, ale teraz d6 hitów z Sd6. Mamy w tej domenie mnóstwo czarów zadających obrażenia. Pseudo salkowy strzał templatem, pseudo bolcowy strzał penetrujący szeregi, pseudokatapultowy scatterujący strzał. Wszystkie te czary mają siłę d6 (bolec siłę d6+4), więc jest mocno losowo, do tego scatter/artyleryjka, żeby było bardziej losowo. Oprócz tego Brama, która zamiast wsysać na sile 11+ zadaje dodatkowe k6 hitów, Zdrada, która każe używać oddziałowi przeciwnika najniższej Ld w oddziale i zakazuje korzystać z generała i BSB przez turę. Na koniec antymagowa snajperka, czyli każdy z magów rzuca k6 i dodaje lvl magii swój. Jak gracz Chaosu wygra lub zremisuje cel czaru dostaje hita z S3, traci poziom magii i czar, który to czar zna już mag chaosu (bez Lore Attribute, korzystamy z Tzeentchowego). Wszystko fajnie, ale teraz zasada całego Lore, czyli Warpflame: jeżeli cokolwiek tzeentchowego zadaje hity, to ma tę zasadę i powoduje ona test Toughnessa pod koniec fazy magii jeżeli oddział dostał choć 1 ranę z czarów Tzeentcha. Niezdany test T oznacza D3 rany bez AS, ale jeżeli zda, dostaje regenkę 6+. Ba, jeśli ma regenkę, to ma o 1 lepszą! I tak, czary z tej domeny nie są płonące. Czyli każdy czar z tej domeny ma szansę buffować cel czaru regenką...
- NA PLUS: Domena Nurgla. Atrybut mówi, że za każdy rzucony czar rzucamy d6 i jak wypadnie 6tka nasz mag robi się grubszy i dostaje na stałe +1 W +1T. Najmocniejsza domena jak nic, widać to już po zerówce: jest to czar typu DD używający wzorniku zionięcia i powodujący testy T dla każdego dotkniętego modelu. Niezdany test to rana bez AS. Mamy tu zmniejszanie WS i I oddziału o 1/d3, mamy augument dający poisona naszemu oddziałowi, bądź polepszający poisona do 5+ jeśli już ma. Curse of Leper wraca w nowym wydaniu: rzucony na nasz oddział daje +d3 T, rzucony na przeciwnika oddział daje -d3T przez turę. Mamy czar MM zadający d6 hitów z S5, przy czym po tych hitach oddział zdaje test T, niezdany oznacza kolejne d6 hitów i tak aż do zdania testu/śmierci. Możemy mieć czar dający regenkę na 5+ lub polepszający istniejącą regenkę o 1 (przy castingu 22+ działa na wszystko w 12", mały casting 11+ to jeden oddział). No i na koniec Vortex z testami T, bardzo elegancka szóstka.
- NA PLUS: Domena Slaanesha. Atrybut co prawda fatalny, gdyż sprawia, że za każdą wbitą czarami Slaanesha ranę dostajemy rzut k6. Każda rzucona 6tka oznacza +1WS, +1I, +1A na turę, ale dostępne czary powodują, że w walce możemy użyć tylko jednego z nich, więc raczej zbyt dobrze pompować magów nie będziemy... Zerówka to linia 24calowa z hitami S3 AP, jedynka to hex dający oddziałowi w 24" Random Movement(d6) i ASL, całkiem uroczy czar. Dwójka to słaba snajperka: model będący celem robi test Ld na 3 kościach, jak nie zda, to rana bez AS, działa na to generał i BSB. Trzeci czar to stare dobre Frenzy, ale lepsze. Na przeciwników to tylko Frenzy (i d6 hitów z S3 co turę maga chaosu), podobnie rzucone na nasz oddział bez Frenzy. Ale jak rzucimy to na oddział z Frenzy to mamy +2 ataki z tegoż Frenzy. Mamy też słaby czar MM zadający d6 hitów S4 AP, dający dodatkowe k6 po niezdaniu testu Ld. Podobnie jak w przypadku Nurglowego czaru testuje się do zdania bądź śmierci. Piąty czar sprawia, że cel w 24" testuje Ld na 3d6 odrzucając najniższą, można rzucić dużą wersję, wtedy działa na wszystko w 24" (20+). Szóstka o tyle ciekawa, że to Hex, ale zadający 2d6 hitów raniących zawsze na 4+. Dodatkowo choć jedna rana wbita oznacza ASL i Random Movement (d6). Czyli przed tym czarem w walce wręcz nie da się ukryć.

Ekwipunek dostępny naszym bohaterom:
- NA PLUS: Gfty są naprawdę różne, tanie, drogie, średnie. Mamy Scaly Skin 5+, mamy Breath Weapon S4, mamy leczenie się z zadawanych ran (każda zadana rana przez nasz model to rzut k6: każda szóstka to uleczona rana). Trzecie Oko Tzeentcha przerzuca 1 na Ward Save, co przy możliwym Wardzie 3+ jest godne uwagi. Jest z czego wybrać, gifty są one per army, więc nie będzie spamu breath weaponów np.
- NA MINUS: Normalne Itemy rozczarowują niestety. Z 3 broni użyteczna może być tylko jedna, czyli Hellfire Sword, ale jest bardzo losowa w swym działaniu i dość niebezpieczna dla użytkownika. Mianowicie daje Flamingi i Multiple Wounds (d3), ponadto każdy zabity model przeciwnika to rzut k6. Każda 6tka to d6 hitów z S4 idące w oddział przeciwnika (liczy się do CR), ale za to co turę gracza chaosu rzut kością, a każda jedynka to rana bez AS dla noszącego broń... Helm of Many Eyes jest teraz pancerzem, podbija AS o 1, ponadto taki jak był. Skull of Katam zmieniona całkowicie: zamiast jednego channelinga mamy ich 6, ale każda jedynka na channelingu to -1Ld, jak zjedziemy do 0 to umieramy. Można tego nie stosować na szczęście, ale strasznie dużo tego rzucania kością, następne itemy też takie są... Śmieszny jest Chalice of Chaos, taki chaośny potion, który daje rzut k6 i jakiś bonus (ASF/regenka/ward 5+/KB), ale na jedynce dostajemy ranę, a na 6tce jesteśmy demonem po zdanym teście Ld, albo spawnem po niezdanym Mało losowości? To w takim razie Blasted Standard: na 2+ zmniejsza siłę shootingu w oddział o połowę, ale na jedynce podwaja tęże siłę. jest też Pendant Slaanesha dający rzucanie Breaków na jednej kości. Ogólnie przedmioty są ultralosowe, drogie, albo bezużyteczne.

No i oddziały po kolei jak lecą w książce:
- NA MINUS: Chaos Lord pozostał taki jak był (minimalne zmiany w normalnych broniach i ich cenie), co nie jest dobrą informacją, gdyż jest drogi bardzo. Samo to w sobie nie jest złe, ale przedmioty w książce zaważyły na minusie tutaj, nie zachęcają do jego brania po prostu.
- BEZ ZMIAN: Exalted nie zmienił się praktycznie
- NA PLUS: Duży Sorcerer nie zmienił się praktycznie, ale teraz mając marka może brać też Lore podręcznikowy, co jest bardzo fajne. Slaanesh / Shadow, Tzeentch / Metal, Nurgle / Death, no mark oprócz powyższych Fire.
- NA MINUS: Mały Sorcerer podrożał o 25 punktów bez żadnego powodu...
- NA PLUS: Zenony potaniały o 30 punktów zachowując oba zionięcia
- NA PLUS: Deamonic Mount potaniał o 15 punktów, ponadto można mu założyć Barding, więc wreszcie można go wystawić jak ktoś lubi model
- NA PLUS: Mantikory potaniały o 50 punktów zachowując swe zasady, ponadto mogą dokupić sobie AS 4+ i machnięcie ogonem
- NA MINUS: Palanquin of Nurgle jest nie do wystawienia, gdyż jest Monstrous Cavalry z M4
- NA PLUS: Dyski to teraz straszni rzeźnicy z 3ma atakami z S4, ale podrożały o 10 punktów
- NA PLUS: Juggery takie jak u Skullcrusherów, więc mają jeden atak więcej, +1 S w szarży, ale nie dają już +3 do AS. Za to one i wszystkie inne mounty demoniczne mają magiczne ataki!
- NA MINUS: Cyckowąż Slaanesha wywalony, teraz jedyna opcja to te wypierdki spod Hellstriderów.
- NA PLUS: DEMONICZNE KSIĄŻĘCIE!!! Tyle ile tu zostało poprawione do tej pory mnie zdumiewa! Statline ten sam, ale:
- Normalne ataki > Magiczne ataki
- Stubborn > Unbreakable
- koszt 300 > koszt 275 (ze skrzydłami)
- brak pancerza > możliwość wzięcia 1+ AS, w tym Chaos Armour spoza limitu punktowego na gifty/itemy
- brak itemów magicznych > pula 25 pkt na magiczne przedmioty
- poziomy magii za 50pkt/poziom > poziomy magii za 35pkt/poziom
- Ld 8 > Ld 9
Jedyny minus to fakt, że nie można mu podbić Warda do 4+ z marka Tzeentcha (daje przerzuty jedynek na Warda), ale poza tym jest zjawiskowy i zarąbisty.
- NA MINUS: Warriorzy są tańsi o punkt golutcy, ale za wszystko oprócz tarcz płacą srogo. Halabarda za 3pkt/model? Zestaw Warrior, halabarda, tarcza, mark to już 20 punktów. Drooooooooogo!
- NA MINUS: Choseni jak wyżej. Po prostu drogo okrutnie, co prawda mają rzut na tabelkę przed grą na 3d6 i wybierają jedną kość do odrzucenia, ale koszt za zestaw Chosen, tarcza, halabarda, mark to 25 punktów. Drooooooooogo! No i czempioni nie biorą już magicznych itemów.
- NA MINUS: maruderzy zostali najbardziej dotknięci nerfem. Koszt gołego podskoczył do 6 punktów, a dwuraka do 3 punktów, dodajmy marka i mamy 11pkt/model, czyli tyle co za Savage Ork Big Una lub Greatsworda! Taki Greatsword ma o 1 mniej I, 1 mniej A, ale za to o 1 więcej Ld, 4+ AS względem żadnego u marudy oraz jeszcze Stubborn. Słabo do potęgi. Rozumiem, że mogli chcieć pociąć kloce Khornowe z dwurakami, ale czemu zniszczyli też wszystkie inne setupy wystawienia maruderów? Bo teraz są ultra drodzy, w porównaniu z każdą imperialną piechotą ssą jak nie wiem.
- NA MINUS: Marauder Horsemenom zabrali ich zasadę specjalną, a koro ich odciążyli w ten sposób, to dorzucili 1 punkt/model więcej do kosztu, żeby im nie było smutno. Dodatkowo branie light armour sprawia, że nie są już fastem, więc do flaili LA nie można brać...
- BEZ ZMIAN: Hellstriderzy właściwie nie zmienili się od wyjścia ich w WD. Taki tam fast z opcjami, za to dość drogi, ale płaci się za szybkość.
- NA MINUS: Knechci mieli być tańsi, ale zrobili ich droższymi. Teraz kosztują tyle co kiedyś, ale bez broni. Mogą dokupić lance za 2pkt lub Słomki za 3pkt. Ratują ich trochę marki płatne per model, przy piątce jest minimalnie taniej, ale przy 6 modelach jest bez zmian, przy 7miu już jest drożej niż kiedyś
- NA MINUS: Skullcrusherzy. Stracili 5T, mają już 4T, stracili swego MR. Za to dostali magiczne ataki zwierzaków, +1 siły zwierzaków w szarży, +1 A zwierzaków oraz +1W. Za to podrożeli aż o 15pkt za model, no i muszą dokupić sobie broń po cenach jak u Rycerzy...
- NA PLUS: Rydwany zwykłe zyskały, gdyż przeniosły się do Core. Co więcej potaniały o 10pkt, a mark khorna potaniał o 20pkt. Poza tym bez zmian.
- NA PLUS: Rydwan ciągnięty przez grubasa ma 1T i 1W więcej niż zwykły, za to 1M mniej, obsługa ta sama, a 2 konie zastępuje gruber, który ma 3 ataki z S5. Dodatkowo wszystkie jego impacty mają KB. Płaci się więcej o 20 pkt od zwykłego, ale to jakaś odmiana w specialach, stąd na plus.
- NA PLUS: Chimera jest mocno napompowana punktowo niestety. Koszt to aż 230 punktów z bazy. Co prawda mamy AS4+ i dostajemy 6 ataków z S6 i dodatkowe d3 z machnięcia ogonem o tej samej sile, ale WS4, Ld5 i przede wszystkim tylko 4 Woundy to parę powodów żeby jej nie brać. No i wypadałoby dokupić regenkę do takiego drogiego monsterka. A przy okazji Breath Weapon z S4. Ale wtedy koszt jeszcze bardziej zwiększa się, a my nadal mamy monstera z T% i 4ma ranami... Na plus bo to odmiana i latacz, który się mieści.
- NA MINUS: Forsakeni to jakieś nieporozumienie. Statline się nie zmienił, ale dostali Chaos Armour. Ale nadal kosztują 19pkt, za to dostali zasadę dającą im co turę walki inną losową zasadę z puli: ASL, AP, ASF, Poisoned, Regenka (5+), KB. Co prawda mogą mieć Hatred (Khorne), lub Swiftstride (Slaanesh), ale nadal nie wiadomo co mają robić. Kloca takich się nie postawi, małego oddziałku też nie (I4, więc mogą nie uderzyć w ogóle). Takie niby cośtam, ale jednak nic.
- NA PLUS: Spawny są tańsze o 5pkt, dodatkowo mogą mieć tanio ASF (10 punktów od Slaanesha), ale też mogą mieć Breath Weapon z S3 (od tzeentcha za 20pkt). Wiadomo, że ciężko zionąć ze Spawna, który łazi niewiadomo ile, ale zawsze można straszyć przeciwnika pociesznym spawnem!
- NA PLUS: Warhoundy się nie zmieniły, ale jak człowiek dobrze je wytresuje za 2pkt/model to zrobią Vanguarda, co sprawia, że może wrócą u mnie do rozpiski. No i liczą się do limitu Core znowu.
- NA PLUS: Chaos Ogry minimalnie potaniały, podobnie jak ich opcje uzbrojenia. Nie mogą już brać od wojów Chaos Armouru, za to mają Impacty identyczne jak ich krewni z OK. Minimalne ulepszenie, ale jednak
- NA MINUS: Trolle zostały zrównane z tymi z O&G, czyli są po 35 punktów bez żadnych zasad specjalnych dodatkowych. Ich specjalna regeneracja była naprawdę ekstra czymś, co je wyróżniało, a teraz nic. No nie, tu oszukuję, chaośne trolle potrafią znaleźć sobie za 3pkt drugą pałę i mają wtedy 2 bronie.
- NA MINUS: Dragon Ogry miały być lepsze, a są o 5pkt/model tańsze i mają minimalnie tańsze dwuraki. Niezbyt fajna zmiana według mnie...
- NA PLUS: Za to Dragon Ogre Shaggoth potaniał aż o 50 pkt, a jego dwurak o kolejne 8. Pokazuje to jak bardzo był przeceniony wcześniej, szczególnie, że nawet teraz nie jest zbyt wspaniały.
- NA PLUS: Hellena dostała prawdziwego Warda 5+ zatrzymując udawanego Warda 5+ trzykrotnego użytku. Zatrzymała też siłę, a jej ataki sa magiczne. Znerfiony zaś został Misfire z miscastami magów, ograniczyli go do 24" i dodatkowo zdane Ld chroni przed miscastem... Za to drastycznie podrożyli Hellenę do 210pkt!
- NA MINUS: Warshrine przesunął się do Speciali, stał się rydwanem bez impactów i swiftstrida i mało co robi. Mianowicie daje dodatkową kostkę modelom rzucającym ja Eye of the Gods w 12" od Warshrine i można wybraną przez siebie kostkę odrzucić. Ponadto ma bounda PL4, który daje d3 rzuty na tabelkę modelom z zasadą EotG w 12" (czyli czempionom / bohaterom). Czyli zamiast wspierać całe oddziały wspiera tylko czempionów / bohaterów. Zamiast robić to ot tak w fazie strzelania musisz zużyć kostki magii żeby tego użyć i można to zatrzymać. Dla mnie słabe, szczególnie, że poza polowaniem na demon prince'a to niewiele da to boostowanie...
- NA MINUS: Gigson Kejosu potaniał do 200 pkt jak u O&G i tak jak u nich nie będzie brany. Jedyna ciekawostka to +1T za mark Nurgla, ale IMO nadal nie do wystawienia bez żadnej ochrony. I nie upada na życzenie jak kiedyś...
- NA MINUS: Slaughterbrute to największa chyba pomyłka tego armybooka. Model, za który płaci się ponad 200 pkt, a ma 4 ataki z S7 i tyle. Null, zero, nic poza thunderstompem i 2ma dodatkowymi atakami z S5 za które trzeba dopłacić. Ponadto trzeba mieć w armii Exalteda/Lorda, który go kontroluje, wtedy używa jego WS i Ld. A jak nie ma się takiego bohatera (np bo zgienie), to taki Slaughterbrute zaczyna hulać z random movement (2d6), ale na scatterce jak fanatyk. I jak dojdzie do własnego oddziału to wypłaca mu d6+2 impacty z S7 i staje przed nim. Do tego ma T5, W5 i jego jedyną ochroną jest 4+ AS. W porównaniu z Shaggothem z dwurakiem wymięka, i to bez brania pod uwagę, że trzeba mieć żyjącego Lorda/Exalteda...
- NA PLUS: Mutalith Vortex Beast to monster, który średnio lubi się bić. Ma siłę i wytrzymałość na poziomie 5, ale WS3 i d6+2 ataki, więc nie jest napieracz combatowy. Chroni się lepiej niż powyższy kolega, gdyż ma 4+AS i Regenkę (5+). Dodatkowo posiada bounda, który jest czarem DD o zasięgu 18" bazującym na testach T. Każdy niezdany to oczywiście rana bez AS, a ile ich trzeba zrobić to zależy od rzutu na d6. 1 to d6 testów i fear dla oddziału testującego. 2 to d6 testów i głupota dla oddziału testującego. 3 to d6 testów i hokus pokus, czyli losujemy WS/BS/S/T/I/A rzucając d6 i ten stat rośnie o 1, następnie losujemy jeszcze raz i ten drugi stat spada o 1. 4 to d6 testów i na 3+ przechodzi na oddział w 6 calach aż się nie skończą cele / nie rzuci się mniej niż 3. Na piątce robi się ciekawie, gdyż nad celem czaru pojawia się mały blast scatterujący d6 i każdy pod blastem testuje T. Na szóstce super sprawa, gdyż każdy model w oddziale testuje T, ponadto jak zadana jest choć jedna rana dostajemy Spawna w 6" calach od celu

Na koniec bohaterowie specjalni, większości osób nie interesują, ale są:
- NA PLUS: Archaon potaniał trochę z mountem, ale można też wystawić go bez, wtedy znacznie tańszy. Poza tym bez większych zmian poza faktem, że może dać za 5pkt/model jednemu oddziałowi Knechtów Hatred i ItP
- NA MINUS: Wulfrik się nie zmienił, ale zmiany w Maruderach sprawiają, że jest znacznie słabszy.
- NA MINUS: Valkia potaniała co prawda o 5pkt, ale ma prawdziwe Frenzy teraz czyli autopilota, ponadto niezdany Break w 12" od niej to d6 hitów z S6. Wszystkie jej rolle na tabelce EotG to +1S automatycznie
- NA MINUS: Vilitch potaniał o 15 punktów, ale jest tak samo bezużyteczny jak kiedyś, po prostu mag 4tego poziomu ze zdolnością za 110pkt, która prawie nic nie robi. No i Lore of Tzeentch gorszy IMO.
- NA PLUS: Festus zatrzymał regenkę dla oddziału oraz poisona (obie rzeczy można polepszać magią nurgla), ale nosi teraz potionka, którego można wypijać raz na turę walki wręcz na jej początku. Jak łyknie Festus to odzyskuje ranę wcześniej utraconą. Ale jak wmusi komuś (d6 + S modelu każdego z graczy: przy remisie bądź wygranej Festusa udało mu się wlać komuś miksturę do gardła) to model pijący miksturę traci d3 woundy bez AS.
- NA PLUS: Sigvaldowi potaniało się o 50 punktów, ale stracił 1+AS (ma teraz 2+ AS), poza tym bez zmian, ale nie może przerzucać swojej głupoty z BSB. Ponadto każdy roll na EotG to dodatkowy atak automatycznie.
- NA MINUS: Podrożał nie zmieniając się. Jako jedyny troll w armii ma mutankt regenration.
- NA PLUS: Scyla Anfingrimm dostał Hatred, AS5+ i normalny Movemnt 6, poza tym taki sam jak był wczesniej, ale jest herosem teraz, a nie rare. Ma 10Ld i nie widzę powodów, by nie mógł być generałem
- NA PLUS: Imienny Zenon, czyli Galrauch jest taki jak był, ale tańszy o 106 punktów. Do tego jego "małe" zionięcie to testy T lub usunięcie z gry
- NA PLUS: Kholek tańszy jest o 60 punktów, ale ktoś mu ukradł zbroję i biega ze Scaly Skin 4+ jako jedyną ochronę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jendrusi7
S.P.A.M.E.R



Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 1715
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Racibórz

PostWysłany: Wto 16:55, 23 Kwi 2013 Powrót do góry

6. Can I use Soul Feeder on wounds caused by stomps or breath weapons in close combat?
A. No, these kinds of attacks are not affected by special rules.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bercik
S.P.A.M.E.R



Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 1726
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Racibórz

PostWysłany: Wto 19:30, 23 Kwi 2013 Powrót do góry

Warto wiedzieć


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin