|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Slayer
S.P.A.M.E.R
Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 1396 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 16:28, 30 Sty 2012 |
|
Ogry????????????!!!!!!!!!!!!!!! Chyba synek jestes jeszcze z ogrami w 6-ed , nie znasz nowych, a to że Grzesiu nimi lami i wałuje to nie powód do tego zeby dawać im +200pkt |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Bercik
S.P.A.M.E.R
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 1726 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Racibórz
|
Wysłany:
Pon 16:49, 30 Sty 2012 |
|
Chodzi mi o ich ilość i tak mają +100pkt |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Slayer
S.P.A.M.E.R
Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 1396 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 17:23, 30 Sty 2012 |
|
Nie maja co ty pierd%^&#@ ?? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bercik
S.P.A.M.E.R
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 1726 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Racibórz
|
Wysłany:
Pon 17:29, 30 Sty 2012 |
|
Grzesiu mi mowil ze maja,i odrazu nie musisz mowić że mnie po p******* |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Slayer
S.P.A.M.E.R
Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 1396 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 17:38, 30 Sty 2012 |
|
Grzesiu błeheheheheheh ale was w Hu%# robi, oni ni mają żadnych gratisów i tej domeny co wam pokazywał w starym AB bo mają nową, tyle że jemu nie chce się po angielsku czytać to używa starej, ale wałkarz heheh |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
wychwa
King Kong
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 2158 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 10:58, 02 Lut 2012 |
|
Szkic nowych zasad Euro ;]
Rules changes:
- Characters will get "look out sir" versus the following spells that automatically kill models or automatically remove an entire regiment: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway 11-12 effect. Normal requirements for lookout sir apply.
I. General Restrictions:
2400 Points.
No Special or Named Characters.
Army used can be any of the currently published GW Army books. Forge World based army lists & units may not be used on the event
A maximum of 3 identical core choices may be taken (regardless of equipment and other upgrades)
An army may have up to 5 war machines and template weapons. Warmachines that use a template count as a single choice in this regard. All template weapons (from magic items, abilities, etc.) count, except for spells.
Max. 45 models with missile weapons with a range of 20”+ (not incl. war machines, characters and chariots).
Unit sizes are limited as follows:
Units cannot be more than 40 models nor 450 points (including all command, upgrades, magic items/banners). This restriction applies during the creation of the roster - unit size/cost may be increased during the game (for example - by joining characters to the unit). This restriction does not apply to characters.
Magic Restrictions:
- Apart from Winds of magic, an army may only generate 2 PD/DD per magic phase. Including channeled PD/DD.
- Player can use maximum 5 PD to cast spell (+ wizard level).
- An army may use up to 12 PD during each phase.
- You may have units/abilities that actually would generate more than 2 extra dice, but any excess dice are lost
- Some magic items/abilities count as generating dice toward this limit.
- “Count as” items/abilities may never exceed a cumulative 2 PD/DD per phase. This means that player who already spent his limit PD limit, cant take more items which “count as adding PD” or add PD from channeling during game (same for DD).
- All modifiers are applied from the army list and will not change during the game.
Detailed description
Apart from winds of magic, an army may only ever add 2 dice to its power or dispel pool in each magic phase (unless army restrictions specify otherwise). Any dice added to the pool, regardless of source (generated, stolen, stored from previous magic phases, generated by magic items/abilities to boost spellcasting before or after the casting attempt, produced by spells, lore abilities, and so on) count. Excess dice are simply discarded and cannot be used in any way (i.e. - they can’t be stored).
If a dice is stolen from the opponent’s pool, but your army has already generated two extra dice, the dice is removed from the opponent’s pool and then discarded.
Some special items and abilities DECREASE the limit of power or dispel dice you can add to the pool. We refer to those as “count as” items. What this means is that, if your roster includes one “counts as 1 Power Dice (PD)” item, your army can only add 1 power dice (instead of the usual 2 dice) to the pool in each of your own magic phases of the entire game (regardless of whether the item is destroyed or used up).
Please note that you cannot have a combination of items that would decrease the limit of extra power or dispel dice to below zero.
Item restrictions:
- Any item that auto-dispels a spell counts as generating 1 DD each magic phase.
- Folding Fortress is not allowed
Army Specific Restrictions:
Beastmen: Beastmen armies have an extra 200 points for their roster (2600 total), All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.), Beastmen can generate 3 extra pd instead of 2
Bretonnia: No Restrictions
Dark Elves: Hydra is a 0-1 choice. Max. 35 repeater Crossbows (including characters and excluding chariots) in the army. Repeater Bolt Throwers 0-2. Flying units (inc. characters on flying steeds) in the army limited to 0-3. Shades max 20 models per army, Pendant of khaeleth cannot be taken by lord characters, player may take up to 2 of following: Pendant of khaeleth\Crown of command\any number of wizards using death & shadow magic\Cauldron of Blood\Hydra.
Dwarfs: Each spellbreaker/spelleater rune counts as +1 DD. Grudge Throwers are a 0-2 choice; May generate Max. +4 dispel dice instead of +2; 0-3 of anvil, miners & rangers (in any combination of them)
Daemons of Chaos: Max. 28 Models per unit; Flamers are a 0-1 choice. All daemonic gifts are 0-1. Bloodletters and Herald of Khorne are 0-3 total. Daemonic Battle Standard can take either daemonic icon or gifts. Siren song cannot be taken by Herald of Slaanesh. Master of sorcery cannot be taken by Herald of Tzeentch.
The Empire: Steam Tank counts as a war machine; Tank, Rocket battery and Engineers are a 0-1 choice
High Elves: High Elves armies have an extra 100 points for their roster (2500 total); High elves army can generate extra 3 powerdice instead of 2; Vortex Shard counts as +1DD; Book of Hoeth counts as 2PD and 2 DD; Banner of the World Dragon counts as +1 DD
Lizardmen: Salamanders are a 0-1 Choice;Scar-Veterans 0-2, Terradons and Stegadons (any kind) are 0-2 choices; player may take up to 2 of following: Beclaming Cogitations\ Focus of Mystery\ Focused Rumination \Higher State of Consciusness; Beclaming Cogitations counts as +2DD; Cupped hands of the Old Ones counts as +2PD; Higher State of Consciusness counts as 2 discplines (takes two slots, but cost same points); Crown of Command & Higher State of Consciousness cannot be taken on 1 model; A maximum total of 6 Skink, Chameleon skinks and Skink Cohorts units combined maybe taken in an army (Cohorts containing kroxigor or numbering above 20 models do not count for this restriction).
Ogre Kingdoms: Hellheart counts as 2dd & 1pd, greedyfist on death magic user counts as 1dd
Orcs&Goblins: Night Goblin Shamans are 0-3 (max 3 of any kind of NG shaman); mushroom dice do not count as power dice in regard to the PD limit. Maximum model cap is removed for this army
Skaven: All Skaven rare choices 0-1; Gutter runners are limited by 2 units & 20 models total; Engineers are a 0-3 choice; Can take max 2 of the following: doom rocket, brass orb, storm banner;
Vampire Counts:To be revised in the following drafts.
Tomb Kings: Tomb King armies have an extra 200 points for their roster (2600 total), All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.), Neferra's Scrolls of Mighty Incantations counts as 2 PD AND 2 DD. Hierotitan is worth 1 PD so long as it's alive. Sphinxes of all kinds: 0-3 per army. Tomb Kings may generate up to 3 power dice per phase
Wood Elves: Wood Elf armies have an extra 200 points for their roster (2600 total) All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.), Wood Elves can take 4 of the same core unit instead of 3, Wand of Wych Elm counts as +1 DD; Only Glade guards (including scouts) count for max of 45 models with shooting weapons
Warriors of Chaos: Hellcannon is a 0-1 choice. Infernal Puppet counts as +1 PD and +2DD; Tendrils of Tzeench and Conjoined Homunculus both counts as +1 PD.
II. Pairings.
Will be added 7th February, after voting.
III. Scoring
Victory points scored as per the rulebook, with the exceptions that:
- units that are at 25% or less of their original models yield 50% VP's to the opponent (characters, monsters and handlers, war machines and single models are unaffected).
-units that are fleeing at the end of the battle yield 50% VP's to the opponent.
In both cases, bonuses (for generals, banners, etc.) are not counted towards the 50%. Units that are both: fleeing and at/below ¼ strength still only yiled 50% VP’s.
0-20 Victory-Points per game
60-100 Battle-Points per team, except for the last round, when the lower limit is dropped.
(The losing team gets 60 points even if they score less[except in the final round] – the winning team never gets more than 100 points, even if they score more. Real Battle Points [non-limited by the 100-60 bracket] will be used in case of the Battle Points tie as tie-breaker.)
Victory points to Battle points per game:
0-150 Victory-Points difference - 10-10
151-300 - 11-9
301-450 - 12-8
451-600 - 13-7
601-750 - 14-6
751-900 – 15-5
901-1050 – 16-4
1051-1200- 17-3
1201-1350- 18-2
1351-1500-19-1
1500+ - 20/0
IV. Scenarios
Pitched battle scenario
V. Simple Line of Sight
All units and terrain pieces are divided into the following three categories.
- Blocking: Hills, Buildings and impassable terrain.
These block Line of Sight, even to other blocking terrain (You can't see through it).
- Non-Blocking: Rivers, marches and swarms.
Does not block Line of Sight (You can see through them/it).
- Interfering: All other terrain and units.
Does not block Line of Sight (You can see through them/it).
- If you shoot through interfering units or terrain there is a -2 to hit penalty, only -1 for woods (never
cumulative).
- If shooting at a large target, units in buildings or on hills there are no to hit modifiers for interfering
or non-blocking terrain or units, unless it is an interfering wood.
- When such a unit is doing the shooting there are no to hit penalties for interfering or non-blocking
units or terrain, other than interfering woods. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wychwa dnia Czw 11:10, 02 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
wychwa
King Kong
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 2158 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 11:21, 02 Lut 2012 |
|
Trochę zmian doszło.
Max 5 kostek do rzucania 1 czaru. Chanele liczą się do limitu.
No i ta tabelka z polem widzenia jest moim zdaniem debilna. Wynika z niej że piechota będzie widzieć przez kawalerie (przy strzelaniu -2 to hit).
W mojej armii (Emp) nie ma limitu maszyn - czołg liczy się jako maszyna.
HE mają dodatkowe 100 pkt (nie wiem z jakiej paki)
We mają dodatkowe 200 pkt
Beastmeny mają masz 3 kostki do pd i dd
Dark elfy też coś tam mają okrojone.
Ale nie widzę Vc ...
No i coś widzę że doszło w lizakach i pewnie jeszcze w innych też. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wychwa dnia Czw 11:22, 02 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Bercik
S.P.A.M.E.R
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 1726 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Racibórz
|
Wysłany:
Czw 11:23, 02 Lut 2012 |
|
O mati tylko 1 salka hahah:) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Szymon1
Bard
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 256 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Rudy/Racibórz
|
Wysłany:
Czw 12:18, 02 Lut 2012 |
|
uuu dark elfom weszli tak głęboko w d*pe że aż po migdałkach posmyrało. Z tego co zrozumiałem to może wziąć 2 z tych wypisanych rzeczy, czyli praktycznie skończy się epoka puszkinów. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Radzio
Giermek
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 986 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Racibórz/Markowice
|
Wysłany:
Czw 13:08, 02 Lut 2012 |
|
Bestie nie mają +3 PD tylko mogą wygenerować 3 zamiast "normalnych" 2
O cięciach Dark Elfów nie będę się już nawet wypowiadał - pozostaje mi unikać imprez z Euro |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Slayer
S.P.A.M.E.R
Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 1396 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 13:18, 02 Lut 2012 |
|
wychwa napisał: |
High Elves: High Elves armies have an extra 100 points for their roster (2500 total); High elves army can generate extra 3 powerdice instead of 2
|
I loved it.
Banner of sorccery działa standardowo czyli może dać mi 3 kości do PD a nie tylko 2 jak było wcześniej i +100pkt, nowe pole widzenia które będzie dobre dla modeli LT jak np. smok , mniam super
P.S. Jędrek w poniedziałek gramy dla ligi 2400pkt vs moje 2500pky, supcio i mozna wcisnąć za to 2 orły więcej |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Slayer dnia Czw 13:20, 02 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Bercik
S.P.A.M.E.R
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 1726 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Racibórz
|
Wysłany:
Czw 14:38, 02 Lut 2012 |
|
To są tylko szkice więc się nie jaraj tak tym:) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Slayer
S.P.A.M.E.R
Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 1396 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 15:17, 02 Lut 2012 |
|
Syneeek już nie, tak ma być, wcześniej co było to były szkice, a to juz jest oficjalne , więc mi tutaj nie pyskuj |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Jendrusi7
S.P.A.M.E.R
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 1715 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Racibórz
|
Wysłany:
Czw 15:53, 02 Lut 2012 |
|
Nie ma lipy, w piątek mówiłeś, że gramy na stare, więc na stare. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Slayer
S.P.A.M.E.R
Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 1396 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 16:03, 02 Lut 2012 |
|
Jak by cuś dodali do DW to byś powiedział ,,weź nie gramy na stare tylko na nowe bo teraz wszyscy bedą grali na nowe" ale słowo rzekłem więc się go trzymam. (przynajmniej moge zrobic jeszcze oddział warty max. 500pkt, bo teraz juz nie moge na nowe ojro ) |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Slayer dnia Czw 16:04, 02 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|